Veel bedrijven hebben te maken met krimpende omzetten, dalende rendementen en rode cijfers, zowel bij de zzp’er als de gerenommeerde namen. Bedrijven in veel sectoren ondervinden dat hun huidige business model niet meer werkt als gevolg van veranderingen in hun omgeving. Maar het is niet allemaal slecht nieuws, ook in deze tijd zijn er nog steeds bedrijven die het goed doen en een groei laten zien. Over het algemeen zit het verschil in de keuzes die gemaakt worden, en hoe deze keuzes vertaald worden in het businessmodel van de organisatie.
Business model innovatie wordt vaak genoemd als oplossing het is hip en krijgt de afgelopen jaren veel aandacht. Maar wat is het nu eigenlijk en nog belangrijker is eigenlijk wat kan ik er mee. Veel bedrijven worstelen met de manier hoe de organisatie nu en in de toekomst waarde kan creëren. Hoe zal de organisatie in de toekomst waarde creëren, leveren en vasthouden? Hoe moet de organisatie zich organiseren om zich hand te haven in een veranderlijke markt? Vragen op gebied van innovatie, processen, interne organisatie, marketing en strategisch management.
Op 15 mei zal Grover advies een klein stukje laten zien hoe organisaties antwoord op deze vragen kunnen krijgen. Wat veranderd er in u propositie en welke activiteiten zult u moeten gaan ontplooien.